Hamlet - Örkény Színház
2014. május 20. írta: Néző Pont

Hamlet - Örkény Színház

 

Hamlet - Örkény Színház Hamlet - Örkény Színház[/caption]

A Hamlet nyílt próbája után nagyon vártam már, hogy láthassam az Örkény Színházban a darabot, március 16-ára volt már egyszer jegyem, de sajnos más elfoglaltság miatt nem tudtam elmenni, de most végre sikerült.

 

A nyílt próba után már számomra több minden nem volt meglepetés, pl. a lelátó-szerű díszlet, a tömeges jelenetek, amit az akkori bejegyzésemben nem említettem, hiszen nem akartam hatásromboló lenni a bemutató előtt, bár olvastam blogokat, ahol részletesen írtak a nyílt próba minden mozzanatáról, pl. itt.

 

Blogom bejegyzéseit még mindig nem kritikának szánom, a szakmához semmi közöm. Ahogy már eddig is próbáltam hangsúlyozni ezek csupán az én élménybeszámolóim, ahogy egy barátomnak elmesélném, hogy rám mi volt hatással az előadásból, ill. egy-egy színészi alakításból. Szakmai részletekbe menő kritikák pl.  itt és itt.

 

Gálffi László, egyik nagy kedvencem, nagyszerű színész (három szerepben is színpadon volt) és mindegyikben imádtam! A Liliomfi-ban figyeltem fel először, humoros, komédiázós oldalára. A Hamlet sírásójaként is remekelt, szerintem igazán jól "állt" neki! A másik kettőben pedig annyira intelligens és méltóságteljes, igazi Színészkirály(!).

 

Csuja Imre is több szerepben volt látható,de nekem "bunkónézőként"tetszett a legjobban (lubickolt a szerepben!),amikor a darabbeli színielőadás alatt felveszi a telefonját és belesuttog, hogy "színházban vagyok..",a cukros-papírzörgetés,majd a cukrok szétszórása,annyira ott volt!


Hamlet - Örkény Színház Hamlet - Örkény Színház

 

Az előadás után hazafelé Polgár Csabán gondolkodtam a legtöbbet, nem csak főszerepe okán. Ha nézem a fényképeit, akkor leginkább (bocsánat) semmilyen különös hatással nincs rám, de a színpadon valahogy nagyon "működik", visz magával az előadás kezdetétől egyre jobban és jobban, az intelligens lazasága, extravaganciája, könnyedsége, ha kell nagyon komoly és drámai tud lenni, de mindig előbújik belőle egy kis "fricska" is, az a fajta intelligens humorosság (bohémság?), amit én nagyon szeretek. Simán elvinne bármilyen előadást a vállán!

 

Az új fordítás nekem nagyon tetszett, jók voltak a szófordulatok és a hangsúlyok! Természetesen más volt Hamlet nagymonológja is, de jó volt, ütős volt, amikor Hamlet a nézőkre szegezi a pisztolyt azt kérdezve, hogy "Gyáva vagyok?" De az egész darabban nagyon sok "rejtett" poén volt.
Természetesen még másnap sem ment ki a fejemből a Hamlet által énekelt "Éjszaka, éjszaka, mindenkinek van egy kis vérszaga" (Neurotic együttes ihletése gondolom).

 

Azt pedig nem győzőm hangsúlyozni, hogy nagyon jó az Örkény Társulata és szerencsére sok szereplős darabok vannak műsoron, így szinte mindegyikben láthatunk majdnem mindenkit.
A nyílt próba felvezetésében Mácsai Pál mondta, hogy a Hamlet bemutatásához szükség van arra, hogy a társulatban legyen a főszerephez alkalmas színész és nekik van. Semmi kétség, Polgár Csaba nagyon is alkalmas a szerepre!

 

Ez szerepel az Örkény Színház színlapján

Kicsoda Hamlet? Ami biztos, dán herceg, a nemrég elhunyt király fia. Minden más talány.Ha igazságtalanság történik velünk, jogosnak érezzük, hogy megtoroljuk – természetesen a törvény adta keretek között. De mit tegyünk, ha nincs a kezünkben törvényes eszköz, mert a bűnös kiléte bizonyíthatatlan, hiszen egyetlen tanúnk egy szellem?
Kicsoda Hamlet? Elmebeteg? Vagy ügyes tettető? Cselekvésképtelen depressziós? Vagy csak gyáva?
Ami biztos, dán herceg, a nemrég elhunyt király fia. Minden más talány.
William Shakespeare: Hamlet Fordította: Nádasdy Ádám. Díszlet: Bagossy Levente. Jelmez: Ignjatovic Kristina. Dramaturg: Gáspár Ildikó. Zenei vezető: Kákonyi Árpád. Nyelvi szakértő: Domsa Zsófia. Rendező: Bagossy László.Szereplők: Znamenák István, Für Anikó, Polgár Csaba, Gálffi László, Csuja Imre, Patkós Márton e. h., Kókai Tünde e. h., Novkov Máté e. h., Vajda Milán, Ficza István, Pogány Judit, Dóra Béla e. h., Böröndi Bence e. h., Dékány Barnabás e. h., Feczesin Kristóf e. h., Szabó Sebestyén e. h., Varga Lili e. h., Neudold Júlia.
süti beállítások módosítása