Rózsavölgyi Szalon - Az utolsó óra
2014. január 05. írta: Néző Pont

Rózsavölgyi Szalon - Az utolsó óra

 

]Az utolsó óra (Fotó: Éder Vera)Az utolsó óra (Fotó: Éder Vera)

Rózsavölgyi Szalonban Az utolsó óra c. darabot tavaly novemberben láttam először, azóta kétszer is megnéztem, nem gyengeelméjűségem okán... Bár tényleg nagyon sűrű az a cca. 1 óra, elsőre nem is jut el az agyamig minden információ.

 

Nagyon a Szalonba van adaptálva, illetve nagyon oda való darab. Máshol nem is tudnám elképzelni! Annyira ott van! 

 

Freud (Jordán Tamás) és Lewis professzor (Alföldi Róbert) beszélgetésének vagyunk tanúi, a színészek ott mozognak a Szalon asztalainál ülő vendégek között/közöttünk. Látjuk a "játékuk" legapróbb részleteit, bejátsszák a teret.  A díványt, mint a darab egyetlen fontos kellékét, az ott elhangzottak is hangsúlyozzák, nem véletlenül pont a díványon hangzanak el..

Játék? Annyira elvarázsolódtam, hogy tényleg két intelligens ember vitáját láttam, hallottam, mintha nem is előadást néznék. Vitájuk elsősorban a hitről, a vallásról szólt, de sok más témát is érintettek. Alföldi Róbert, Lewis professzora nem tudott engem megtéríteni, az első alkalommal a azt sem igazán értettem meg igazából miért lett "megrögzött" ateistából hívő...

Mindvégig nagyon érdekes, abszolút lekötötte a figyelmemet, sőt sajnáltam, amikor vége lett. Kisgyerekként csak hajtogattam, hogy még, még...

Eddig is nagyra becsültem, szerettem mindkét színészt, de ezután az este után... szavakat sem találok... 

Köszönöm az élményt  +Alföldi Róbert-nek  és Jordán Tamásnak

 

+Néző Pont 

süti beállítások módosítása